8.A
Plány a úkoly- další informace hledejte v podsložce mluvnice, literatura a sloh.
Týdenní plán
Od 13 června do 17. června
13.6.- blok literatury, obě hodiny začneme referátem, pak se podíváme na dopis z pohledu literatury. Druhou hodinu věnujeme SCI-FI
14.6.-
15.6.- mluvnice- pololetní prověrka
16.6- mluvnice
17.6.- mluvnice
Od 6. června do 10. června
6.6.- suplování
7.6.-
8.6.- úvaha- práce s textem
9.6.- souhrnné opakování slohu
10.6.- souhrnné opakování slohu
Od 30.května do 3. června
30.5.- pokračujeme blokem slohu- úvaha, její části, východiska ( vypravovaní, citát celá písnička)
31.5.-
1.6.- soustředění v Jasení
2.6.- soustředění v Jasení
3.6.- soustředění v Jasení
Od 23. května do 27. května
23.5.- blok slohu- pracovní sešit str. 57 cvičení 21( práce ve dvojici) a 22( do slohového sešitu) samostatná práce, kdo bude hotov str. 58. cv.23 a2( opět z pracovního sešitu do slohového sešitu)
24.5.-
25.5.- sloh kontrola úkolů ze dne 23.5.
26.5.- sloh
27.5.- sloh
Od 16. května do 20.května
16.5.- čtenářské dílny- zhlédnutí filmu Vyšší princip, srovnání filmu a povídky Jana Drdy
17.5.-
18.5.- suplování
19.5.- suplování
20.5.- čtenářské dílny- slohová část
Od 9.května do 13.května
9.5.-test divadlo 20.st. viz podklady ve složce literatura, čtenářská dílna
10.5.-
11.5.- čtenářská dílna
12.5.- čtenářská dílna
13.5- čtenářská dílna
Od 2. května do 6.května
2.5.- blok literatury- zadáme si knihu do tzv. Dílny čtení: Děvčata budou číst Říkali mi Leni, kluci Němou barikádu. Další informace najdete v části literatura- Pozor!!!!! Knihu přečtěte do pondělí 9. května 2011
3.5.- Den země- projekt
4.5.- literatura- Avantgarní divadlo 2.pol.20.století- Semafor
5.5.- literatura- Ukázka z divadla Járy Cimrmana
6.5.- literatura- Divadlo 20.století (test přesoovám na pondělí- v části literatura najdete, co bude v testu)
Od 25.dubna do 29.dubna
25.4.- Velikonoce
26.4.- školní výlet
27.4.- školní výlet
28.4.- školní výlet
29.4.- suplování blok literatury
Od 18. dubna do 22.dubna
18.4.- mluvnice: oprava 2. slohové práce
19.4.-
20.4.- mluvnice: prověrka na přívlastky těsné, volné a přístavky, jazykový rozbor
21.4.- Velikonoce
22.4.- Velikonoce
Od 11.dubna do 15.dubna
11.4.- blok mluvnice: Kdo je to internetový trol? Zopakujeme si rozvíjející větné členy jazykovým rozborem, doplníme učivo o další druhy přívlastků. (učebnice str. 14)
12.4.-
13.4.- mluvnice: co znamená dopadnout jako sedláci u Chlumce, rozvíjející větný člen- doplněk, práce s učebnicí str. 16-17
14.4.- mluvnice- mezinárodní homonymie( Máchův Máj v maďarštině) procvičení přívlastků, přístavků a doplňků
15.4.- mluvnice: 100 nejstupidnějších slov v češtině- procvičování doplňků a přístavků
Od 4. dubna do 8.dubna
4.4.- Test z Vývoje češtiny a vrstev jazyka. Pokračujeme blokem literartury- divadlo 20.st v Československu, divadelní formy
5.4.-
6.4.- literatura- autorské divadlo- Osvobozené divadlo
7.4.- literatura- písňové texty Osvobozeného divadla-Potopa
8.4.- literatura- další divadla malých forem( Semafor- Jiří Suchý)
Od 28.března do 1.dubna
28.3.- blok mluvnice : Obecné poučení o jazyce, kontrola domácího úkolu
29.3.-
30.3.- mluvnice: Národní jazyk a jeho podoby
31.3.- mluvnice: Spisovná podoba českého jazyka
1.4.- mluvnice: Nespisovná podoba českého jazyka. Opakování celého tématu, test
Od 21. března do 25. března
21.3.- 2. kontrolní slohová práce( obě hodiny)
22.3.-
23.3.- budete mít suplování- začnete blok mluvnice- obecné poučení o jazyce str. 58 v učebnici, přečíst, jazykové normy, vypsat důležité pojmy. Překreslit a přepsat tabulku do sešitu ze strany 60 z učebnice
(ti, kteří nebyli ve škole,nebo nestihli dokončit slohovou práci budou ještě pokračovat)
24.3.- opět suplování- mluvnice- Národní jazyk- str.62,63,64 v učebnici, zápis do sešitu( hlavní pojmy jako co je to mateřský jazyk, obecná čeština atd.) V pracovním sešitě str.42, doplnit do tabulky názvy slovanských větví, vybarvit mapku
25.3.- mluvnice-
Od 14.března do 18.března
14.3.- blok slohu- pokračujeme ve výtahu z populárně vědecké učebnice, každý žák si svůj výklad odprezentuje(výklad)
15.3.-
16.3.- sloh, příprava slohové práce
17.3.- zhlédneme divadelní představení v Třinci-Pomáda.
18.3.- slohová práce: Výtah z odborného textu
Od 7. března do 11. března
7.3.- Blok slohu- Výklad, výtah a výpisky
8.3.-
9.3.- Příprava slohové práce, rozdíl mezi výtahem a výpisky, procvičení INSERT metody,
úkol ze strany 171(zelená učebnice)- vytvořte osnovu textu
10.3.- Příprava slohové práce
11.3.- Příprava slohové práce
Od 28. února do 4. února
28.2.- pokračujeme v bloku literatury, referáty, Jakub Arbes- Newtonův mozek(romaneto), obě hodiny
1.3.-
2.3.- literatura, referáty, Allan Edgar Poe- Jáma a kyvadlo(horor)
3.3.-literatura, referáty, Daphne Du Maurier- Ptáci( horor)
4.3.-literatura, referáty, Ambrose Bierse- Lupiči mrtvol(horor)
Od 21.února do 25. února
21.2.- porozumění textu v mluvené podobě, opakování slovesného vidu
22.2.-
23.2.- prověrka ze slovesného vidu, pokračujeme blokem literatury- Malá recenze na telefon, publicistický žánr recenze
24.2.- Literatura- referáty- Recenze na knihu Marka Haddona Podivný příběh se psem
25.2.-Literatura- referáty- Jakub Arbes:Newtonův mozek (Romaneto)
Od 14.února do 18. února
14.2.- pokračujeme v bloku mluvnice- slovesa- opakování slovesných kategorií
15.2.-
16.2.- mluvnice- sloovesný rod a slovesný vid
17.2.- procvičení nového učiva
18.2.- prověrka nového učiva slovesný vid
Od 7.února do 11.února
Jarní prázdniny
od 31.ledna do 4.února
31.1.- první hodinu si vyzkoušíme, kolik textu jste si zapamatovali z pohádky Princezna na hrášku, druhá hodina odpadá.
1.2.- Výtečné představení- uděluji zvláštní pochvaly!!!!
2.2.- pokračujeme blokem mluvnice, vrhneme se na slovesa
3.2.- mluvnice- opakování sloves
4.2.- pololetní prázdniny
od 24.ledna do 28.ledna
24.1.- zkoušení žáků, kteří mají nerozhodnou známku, Blok slohu- pokračujeme v popisu a navážeme na charakteristiku. Podíváme se na líčení( subjektivní popis
25.1.-
26.1.-sloh- líčení přineste si knihu z vlastní povinné četby
27.1.- sloh-líčení- budeme popisovat vaše pocity a nálady
28.1.- test: Bude se týkat práce s textem např. vyhledejte básnické přívlastky, personifikaci, vhodná přirovnání vymyslete a budete hledat v e slovníku. Popíšete jedno zajímavé místo, a vytvoříte podle fotografie větnou osnovu. Upozorňuji, že některé pojmy a jejich vysvětlení najdete ve složce sloh!
od 17.ledna do 21.ledna
17.1.- vrátíme se k prověrce z mluvnice( skloňování slov přejatých) Měli jste domácí úkol
Přečteme si ukázku z knihy Povídky u jedné a druhé kapsy od Karla Čapka
Pozor! Budu chtít referáty
18.1.-
19.1.-Kontrola portfólií, epigramy Marka Valeria Martiala, Čelakovského,
20.1.- Epigramy Borovského a současných autorů
21.1.- Recenze literárních děl
od 10.ledna do 14.ledna
10.1.- napíšeme si prověrku na tvoření slov, další hodinu dokončíme skloňování přejatých slov vlastních
11.1.-
12.1.-prověrka na skloňování podstatných jmen přejatých, začneme blok literatury (Husitský chorál)
13.1.- Literatura, pozor! Očekávám referáty- Alois Jirásek- Proti všem( historický román)
14.1.- Literatura-
od 3.ledna do 7.ledna
3.1.- opravy olympiád, prověrek a slohových prací, v další hodině pokračujeme tvořením slov
5.1.- procvičování tvoření slov- pracovní sešit
6.1.- hrajeme pohádku na Písečné
7.1.- prověrka na tvoření slov ( v dalším týdnu bude literatura)
od 13.prosince do 17.prosince
13.12.- suplování- mluvnice: Téma tvoření slov- pracovní sešit z mluvnice str.28 cv.11(pracujte se slovníkem cizích slov)kontrolní cvičení 1,2, str.29-1b,1c,3
14.12.- spojení s 8.B- pokračování v tématu tvoření slov, pozor v 13.00h je na radnici kostýmová zkouška
15.12.- vánoční koncert
16.12.- opakovací prověrka z tvoření slov
17.12.- hrajeme divadlo v Dolní Lomné
od 6.prosince do 10.prosince
6.12.- (dvouhodina) Přepis slohové práce na A4, příprava na olympiádu z českého jazyka
8.12.- stávka, ředitelské volno
9.12.- blok mluvnice, ještě se krátce vrátíme k olympiádě a pak už si zopakujeme tvoření slov- odvozování, skládání a zkracování.
10.12.- doplníme si další způsob tvoření slov a tím je přejímání z cizích jazyků
od 29.listopadu do 3. prosince:
29.11.
1.12.- Pokračujeme v přípravě slohové práce- Hastman
2.12.- Příprava slohové práce
3.12.- Příprava slohové práce
od 22. do 26.listoadu
22.11.- Prezentace a vyhodnocení nejlepších prodejců. Příprava projektu Děti čtou dětem- předání textů, příprava úkolů a aktivity)
24.11.- Příprava 1.slohové práce na téma Charakteristika literární postavy. Přineste si knížku z vlastní povinné četby. Čtvrtou hodinu jdou tito žáci učit v rámci projektu Děti čtou dětem do 3.A- Katka K, Daniel L.,Dominik W., Erika L.
25.11.- Opakování slohového útvaru Charakteristika
26.11.- Průpravná cvičení z charakteristiky
od 15. do 19. listopadu budeme:
15.11.- Volně navážeme na povídku tím, že si představíme jednoho z největších bojovníků proti komunismu, písničkáře, spisovatele, novináře a redaktora rádia Svobodná Evropa- Karla Kryla.
17.11.- volno
18.11.- Sloh: Popis, zopakujeme si všechny druhy popisů, zaměříme se na popis prostý. Malým projektem si vyzkoušíme, jak byste se hodili jako manažeři prodeje aut( kluci) a dívky jestli by byly schopny pracovat jako Realitní makléřky.(děvčata budou prodávat domy). Součástí vaší prezentace budou obrázky a náčrty. Mohou být zpracovány na arch papíru, nebo jako v programu PowerPoint( pokud ji zvládnete). Základem Vašeho prodeje bude popis automobilu a jeho součástí( doplňku a pod.) stejně jako u prodeje domů, či jiných nemovitostí.
19.11.- Přineste si podklady k projektu. Hodinu strávíme v PP1. V pondělí proběhnou prezentace.
Seznam referujících: V tomot týdnu nebudou referáty!!!
od 8.listopadu do 12. listopadu budeme
probírat literaturu. Každou hodinu začneme referátem. Seznam referátů najdete ve složce literatura.
8.11.- Podíváme se na zpívající básníky- jako prvního proklepneme Jiřího Dědečeka, texty( básně), které jste sami vytvořili pomocí slov z textu pana Dědečka "Slova, která bolí od A po Z" jsou nepublikovatelná.
10.11.-Řekneme si, co je to deník, začneme Tajným deníkem Adriana Molea a opět budeme psát. Tentokrát spojíme text Sue Townsendové s popisem, který už jsme si částečně probrali v 7. ročníku. Bude to popis prostý, osoby(charakteristika), děje nebo popis pracovního postupu????
11.11.- Horor a Daphne du Maurier. Pokud jste četli, nebo viděli nějaký KVALITNÍ horor, můžete vystoupit a velmi krátce film, či knihu představit. V další části se opět pokusíme o jeden z druhů popisu. (Charakteristika Adriana dopadla vcelku dobře a to i přesto, že šlo o charakteristiku nepřímou)
12.11.- přečteme si ukázku z období tzv. totáče( doby totální vlády jedné strany). Blíží se nám 17. listopad, tedy nejenom den, kdy nemusíte do školy, ale především si tímto dnem připomínáme Den boje studentů za svobodu a demokracii. Z ukázky se Vám možná podaří pochopit dobu před listopadem 1989.
Seznam referujících:
- 8.11.- ??
- 10.11.- Marek Zogata, Radim Szotkowski
- 11.11.-Jana Szkanderová
- 12.11.-Iva Suszková