8.B
Plány a úkoly-další informace hledejte v podsložce mluvnice, literatura a sloh.
Týdenní plán
Od 13 června do 17. června
13.6.- dokončíme slohovou část, pozor! Vybírám sešity ze slohu
14.6.- blok literatury obě hodiny začneme referátem, pak se podíváme na dopis z pohledu literatury. Druhou hodinu věnujeme SCI-FI
15.6.- mluvnice- pololetní prověrka
16.6- mluvnice
17.6.-
Od 6. června do 10. června
6.6.- suplování
7.6.- suplování
8.6.- úvaha- práce s textem
9.6.- souhrnné opakování slohu
10.6.-
Od 23. května do 27. května
23.5.- blok slohu- pracovní sešit str. 57 cvičení 21( práce ve dvojici) a 22( do slohového sešitu) samostatná práce, kdo bude hotov str. 58. cv.23 a2( opět z pracovního sešitu do slohového sešitu)
24.5.- pokračování v úkolech ze dne 23.5.
25.5.- sloh kontrola úkolů ze dne 23.5.
26.5.- sloh- úvaha
27.5.-
Od 16. května do 20.května
16.5.- čtenářské dílny- zhlédnutí filmu Vyšší princip
17.5.- čtenářské dílny- srovnání filmu a povídky Jana Drdy
18.5.- suplování
19.5.- suplování
20.5.-
Od 9.května do 13.května
9.5.-test divadlo 20.st. viz podklady ve složce literatura, čtenářská dílna
10.5.- čtenářská dílna
11.5.- čtenářská dílna
12.5.- čtenářská dílna
13.5-
Od 2. května do 6.května
2.5.- blok literatury- zadáme si knihu do tzv. Dílny čtení: Děvčata budou číst Říkali mi Leni, kluci Útěk. Další informace najdete v části literatura Pozor!!!! Knihu přečtěte do pondělí 9. května 2011
3.5.- Den země- projekt
4.5.- literatura- Avantgarní divadlo 2.pol.20.století- Semafor
5.5.- literatura- Ukázka z divadla Járy Cimrmana,Divadlo 20.století (test přesouvám na pondělí, co bude v testu najdte v části literatura)
6.5.-
Od 25.dubna do 29.dubna
25.4.- Velikonoce
26.4.- školní výlet
27.4.- školní výlet
28.4.- školní výlet
29.4.- blok literatury- suplování
Od 18. dubna do 22.dubna
18.4.- mluvnice: oprava 2. slohové práce,
19.4.- prověrka na přívlastky těsné, volné a přístavky, 100 nejstupidnějších slov češtině
20.4.- mluvnice: Jazykový rozbor
21.4.- Velikonoce
22.4.- Velikonoce
Od 11.dubna do 15.dubna
11.4.- blok mluvnice: Kdo je to internetový trol? Zopakujeme si rozvíjející větné členy jazykovým rozborem, doplníme učivo o další druhy přívlastků. (učebnice str. 14)
12.4.- mluvnice
13.4.- mluvnice: co znamená dopadnout jako sedláci u Chlumce, rozvíjející větný člen- doplněk, práce s učebnicí str. 16-17
14.4.- mluvnice- mezinárodní homonymie( Máchův Máj v maďarštině) procvičení přívlastků, přístavků a doplňků
15.4.-
Od 4. dubna do 8.dubna
4.4.- dokončení bloku mluvnice- nespisovná podoba jazyka( příklady nářečí v pohádce, slang, argot)
5.4.- test z Vývoje češtiny a vrstev jazyka. Pokračujeme blokem literartury- divadlo 20.st v Československu, divadelní formy
6.4.- literatura- autorské divadlo- Osvobozené divadlo
7.4.- literatura- písňové texty Osvobozeného divadla-Potopa
8.4.-
Od 28.března do 1.dubna
28.3.- blok mluvnice: Obecné poučení o jazyku, zadání domácího úkolu z knihy: Čtení o českém jazyku
29.3.- obě hodiny odpadají
30.3.- mluvnice: Národní jazyk a jeho podoby, Spisovná podoba českého jazyka
31.3.-mluvnice: Nespisovná podoba českého jazyka. Opakování celého tématu, test
1.4.-
Od 21. března do 25. března
21.3.- 2. kontrolní slohová práce
22.3.- dopíšeme a dokončíme slohovou práci
23.3.- budete mít suplování- začnete blok mluvnice- pracovní sešit
(ti, kterí nebyli ve škole si dopíšou slohovou práci)
24.3.- opět suplování- mluvnice- pracovní sešit
25.3.-
Od 14.března do 18.března
14.3.- blok slohu- pokračujeme ve výtahu z populárně vědecké učebnice, každý žák si svůj výklad odprezentuje(výklad)
15.3.- prezentace výtahu z učebnice, příprava slohové práce
16.3.- slohová práce: Výtah z odborného textu
17.3.- zhlédneme divadelní představení v Třinci-Pomáda.
18.3.-
Od 7. března do 11. března
7.3.- Dokončení literarního bloku- horor, Vlastní tvorbá, Ambrose Bierce- Lupiči mrtvol
8.3.- Blok slohu- Výklad, výtah a výpisky, procvičení INSERT metody, úkol do středy ze str.171
zelená učebnice, sestavte osnovu
9.3.- Příprava slohové práce, rozdíl mezi výtahem a výpisky
10.3.- Příprava slohové práce
11.3.-
Od 28. února do 4. února
28.2.- pokračujeme v bloku literatury, Mark Haddon- Podivný případ se psem
1.3.- referáty, Jakub Arbes- Newtonův mozek(romaneto), obě hodiny
2.3.- literatura, referáty, Allan Edgar Poe- Jáma a kyvadlo(horor)
3.3.-literatura, referáty, Daphne Du Maurier- Ptáci( horor)
4.3.-
Od 21.února do 25. února
21.2.- Opakování slovesného vidu
22.2.- Porozumění mluveného textu, druhá hodina odpadla
23.2.- Prověrka na slovesné kategorie, pokračujeme lokem literatury- Malá recenze na tekefon, publicistický žánr recenze
24.2.- Literatura- referáty, recenze na knihu Marka Haddona Podivuhodný případ se psem
25.2.-
Od 14.února do 18. února
14.2.- pokračujeme blokem mluvnice- opakujeme slovesa
15.2.- mluvnice- v první hodině- slovesný vid´, v druhé hodině procvičení nového učiva
16.2.- opakování vech kategorií sloves
17.2.- prověrka na nové učivo
18.2.-
Od 7.února do 11.února
Jarní prázdniny
od 31.ledna do 4.února
31.1.- pokračujeme blokem mluvnice, opakování sloves
1.2.- mluvnice- slovesné kategorie
2.2.- mluvnice- opakování vidu
3.2.- mluvnice- slovesa- nové učivo slovesný rod
4.2.- pololetní prázdniny
od 24.ledna do 28.ledna
24.1.- blok slohu- pokračujeme v popisu a navážeme na charakteristiku. Podíváme se na líčení( subjektivní popis)
25.1.- sloh- líčení přineste si knihu z vlastní povinné četby
26.1.- sloh-líčení- budeme popisovat vaše pocity a nálady
27.1.- test: Bude se týkat práce s textem např. vyhledejte básnické přívlastky, personifikaci, vhodná přirovnání vymyslete a budete hledat v e slovníku. Popíšete jedno zajímavé místo, a vytvoříte podle fotografie větnou osnovu. Upozorňuji, že některé pojmy a jejich vysvětlení najdete ve složce sloh!
28.1.-
od 17.ledna do 21.ledna
17.1.- vrátíme se k prověrce z mluvnice( skloňování slov přejatých) Měli jste domácí úkol
Pozor! Budu chtít referáty
18.1.- ukázka z knihy Povádky z jedné a druhé kapsy od Karla Čapka,
19.1.- kontrola portfólií, epigramy Marka Valeria Martiala, Čelakovského,
20.1.- epigramy Borovského a současných autorů (nestihli jsme-dodělat příště)
21.1.- Recenze literárních děl
od 10.ledna do 14.ledna
10.1.- procvičování skloňování podstatných jmen přejatých
11.1.- prověrka na podstatná jména přejatá, začneme blok literartury,Husitský chorál,
12.1.- literatura, referát- Alois Jirásek: Proti všem (historický román)
13.1.- literatura, referát
14.1.-
od 3.ledna do 7.ledna
3.1.-opravy olympiád, prověrek a slohovek
4.1.- skloňování přejatých podstatných jmen, v další hodině procvičíme
5.1.- prověrka na přejatá podstatná jména
6.1.- začneme blok literatury
od 13.prosince do 17.prosince
13.12.- mluvnice: Téma tvoření slov-
14.12.- spojení s 8.B- (blok dvou hodin) pokračování v tématu tvoření slov,
15.12.- tvoření slov, přejímání z cizích jazyků
16.12.- prověrka na tvoření slov,tvarosloví, opakování podstatných jmen, nově- skloňování slov přejatých
od 6. prosince do 10.prosince
6.12.- příprava slohové práce
7.12.- blok dvouhodin, přepíšeme slohovou práci na A4
8.12.- stávka, ředitelské volno
9.12.- zhodnotíme otázky a úkoly z olympiády, vrátíme se k tvoření slov v češtině: Odvozování, zkracování a skládání
od 29.listopadu do 3. prosince:
29.11. Průpravná cvičení
30.11.- návštěva Úřadu práce v Třinci
1.12.- příprava konceptu 1.slohové práce Hastman
2.12.- příprava slohové práce
od 22. do 26.listopadu
22.11.- Sloh: Malým projektem si vyzkoušíme, jak byste se hodili jako manažeři prodeje aut( kluci) a dívky jestli by byly schopny pracovat jako Realitní makléřky.(děvčata budou prodávat domy). Součástí vaší prezentace budou obrázky a náčrty. Mohou být zpracovány na arch papíru, nebo jako v programu PowerPoint( pokud ji zvládnete). Základem Vašeho prodeje bude popis automobilu a jeho součástí( doplňku a pod.) stejně jako u prodeje domů, či jiných nemovitostí. Přineste si podklady k projektu. Hodinu strávíme v PP1
23.11.- Sloh: Prezentace a vyhodnocení nejlepších prodejců. Příprava projektu Děti čtou dětem- výběr žáků, předání textů, úkolů a ativit
24.11.- Začneme přípravou 1.slohové práce na téma Charakteristika literární postavy. Přineste si knihu ze své povinné četby.
25.11.- Opakování slohového útvaru charakteristika. Čtyři žáci: Daniel L.,Tonda B., Iva M.,Katka Š. půjdou 3.hodinu učit v rámci projektu Děti čtou dětem do 3.B třídy.
od 15. do 19. listopadu budeme:
16.11.- pokračovat v literatuře, přečteme si ukázku z období tzv. totáče( doby totální vlády jedné strany). Blíží se nám 17. listopad, tedy nejenom den, kdy nemusíte do školy, ale především sitímto dnem připomínáme Den boje studentů za svobodu a demokracii. Z ukázky se Vám možná podaří pochopit dobu před listopadem 1989.
- volně navážeme na povídku tím,že si představíme jednoho z největších bojovníků proti komunismu, písničkáře, spisovatele, novináře a redaktora rádia Svobodná Evropa- Karla Kryla.
18.11.- Sloh: Popis, zopakujeme si všechny druhy popisů, zaměříme se na popis prostý.
Seznam referujících: V tomto týdnu referáty nebudou!!!
od 8.listopadu do 12. listopadu budeme
probírat literaturu. Každou hodinu začneme referátem. Seznam referátů najdete ve složce literatura.
8.11.- Podíváme se na zpívající básníky- jako prvního proklepneme Jiřího Dědečeka, texty( básně), které jste sami vytvořili pomocí slov z textu pana Dědečka "Slova, která bolí od A po Z" byly výborné. Na konci týdne vyhodnotíme a odměníme nejlepší z Vás.
10.11.-Řekneme si, co je to deník, začneme Tajným deníkem Adriana Molea a opět budeme psát. Tentokrát spojíme text Sue Townsendové s popisem, který už jsme si částečně probrali v 7. ročníku. Bude to popis prostý, osoby(charakteristika), děje nebo popis pracovního postupu????
11.11.- Horor a Daphne du Maurier. Pokud jste četli, nebo viděli nějaký KVALITNÍ horor, můžete vystoupit a velmi krátce film, či knihu představit. V další části se opět pokusíme o jeden z druhů popisu. Přineste si knihu z povinné četby, pokud máte referát za sebou, přineste si jinou knihu dle svého výběru.
Seznam referujících:
- 8.11.-Radovan Benek
- 9.11.-Filip Čečotka
- 10.11.-Tonda Byrtus,Marek Franek,
- 11.11- ?