9.B

Plány a úkoly- další informace hledejte v podsložce literatura, mluvnice a sloh

 Týdenní plán:

Od 6. června do 10. června

6.6.- suplování

7.6.- suplování

8.6.- slovesa

9.6.- pomoc 1. stupni při sportovních závodech

10.6.- slovesa

Od 30.května do 3. června

30.5.- pokračujeme mluvnicí- slovesa, slovesné kategorie, třídy a vzory

31.5.-

1.6.- soustředění v Jasení- samostatná práce

2.6.- soustředění v Jasení- samostatná práce

3.6.- soustředění v Jasení- samostatná práce

Od 23. května do 27. května

23.5.- školní výlet

24.5.- školní výlet

25.5.- Blok mluvnice- slovesa

26.5.- mluvnice- určování sloves do tříd a vzorů

27.5.- mluvnice- přechodníky

Od 16. května do 20.května

16.5.- blok mluvnice- slovesa, určování tříd a zařazování do vzorů

17.5.-

18.5.- suplování, samostatná práce s pracovním sešitem

19.5.- suplování, samostatně s prac. sešitem

20.5.-  slovesa- přechodníky

Od 9.května do 13.května

9.5.- číslovky závěrečné opakování

10.5.-

11.5.-test číslovky, slovesa

12.5.- slovesa a jazykový rozbor č.3

13.5.- slovesa

Od 2. května do 6.května

2.5.- blok mluvnice, opakování zájmen a test

3.5.-

4.5.- mluvnice-jazykový rozbor č.2

5.5.- mluvnice- číslovky

6.5.- mluvnice- číslovky

Od 25.dubna do 29.dubna

25.4.- Velikonoce

26.4.-

27.4.-mlunice- pokračujeme zájmeny, konkrétně zájmenem jenž, týž, tentýž

28.4.- mluvnice- suplování-opakování zájmen-pracovní sešit

29.4.- mluvnice- suplování- číslovky- pracovní sešit

Od 18. dubna do 22.dubna

18.4.- mluvnice-  přednáška o holocaustu- Wintnovo dítě

19.4.-

20.4.- mluvnice- Scio testy( příjmací testy) 

21.4.- velikonoční prázdrniny

22.4.- velikonoční prázdniny

Od 11.dubna do 15.dubna

11.4.- blok mluvnice:  úvodní hodina zájmena

12.4.- mluvnice: 

13.4.- mluvnice: druhy zájmen

14.4.- mluvnice: mezinárodní homonymie( srovnání Máje v maďarštině), zájmeno ON, ONA,ONO

15.4.- mluvnice: 100 nejstupidnějších slov v češtině, zájmeno jenž

Od 4. dubna do 8.dubna

4.4.- dokoníme hodnocení proslovů

5.4.-

6.4.- blok literatury

7.4.- literatura-

8.4.- literatura-

 Od 28.března do 1.dubna

28.3.- blok slohu: Natáčení proslovů na video kameru

29.3.-

30.3.- slohu: Dotočení proslovů, hodnocení

31.3.- sloh: Hodnocení proslovů

1.4.-blok literatury: Biografie a biograrfický román- Stefan Zweig- Magellan

Od 21. března do 25. března

21.3.- pokračujeme v přípravě slohové práce- proslov

22.3.-

23.3.- budete mít suplování- připravíte si proslov

24.3.- příprava slohové práce

25.3.- natáčení na video (všichni)

 

Od 14.března do  18.března

14.3.- blok slohu, příprava slohové práce Proslov

15.3.-

16.3.- příprava slohové práce Proslov

17.3.- zhlédneme divadelní představení Pomáda v Třinci

18.3.- recenze na divadelní představení Pomáda( srovnání filmu a divadla)

Od 7. března do 11. března

7.3.- Blok slohu-  příprava slohové práce -Proslov

8.3.-

9.3.- příprava slohové práce

10.3.- v dvou hodinách se podíváme na film Pomáda, abychom mohli kriticky srovnat divadelní představení s filmovou podobou

11.3.- Příprava slohové práce

Od 28. února do 4. února

28.2.- dokončíme blok mluvnice- stupňování přídavných jmen

1.3.- 

2.3.- blok slohu- příprava 2. slohové práce- proslov, obecné charakteristiky proslovu, osnova, ukázky zdařilých prací

3.3.- sloh- příprava slohové práce- proslov, písemná příprava, volba tématu

4.3.- sloh- proslov- dokočení přípravy slohové práce, kontrola správnosti a úplnosti proslovu

Od 21.února do 25. února

21.2.- přídavná jména, procvičování pravopisu -,n,-nn  psaní velký písmen v přídavných jménech přivlastňujících

22.2.-

23.2.- přídavná jména, procvičíme si jmenné tvary, velká písmena přídavných jmen

24.2.- stupňování přídavných jmen, porozumění mluvenému textu

25.2.- celkové opakování přídavných jmen

Od 14.února do 18. února

14.2.- blok mluvnice- přídavná jména- zopakujeme si základní charakteristiky přídavných jmen ( jmenné kategorie)

15.2.-

16.2.- prozlišení přídavných jmen tvrdých a  měkkých( psaní -i,y)

17.2.- v první hodině tvoření přídavných jmen a psaní dvojhlásek v přídavných jménech, v druhé hodině psaní velkých písmen v příd. jménech

18.2.- malé opakování  na přídavá jména

Od 7.února do 11.února

Jarní prázdniny

od 31.ledna do 4.února

31.1.- v 5. hodině budeme rozdávat vysvědčení 

1.2.-

2.2.- literatura 

3.2.- obě hodiny  ještě budeme věnovat literatuře

4.2.- pololetní prázdniny

 od 24.ledna do 28.ledna

24.1.- zkoušení žáků, kteří mají nerozhodnou známku, blok literatury

25.1.-

26.1.- literatura- referáty- Jiří Dědeček- Sonet o pesimismu

27.1.- literatura-   Jonathan Swift- Guliverovy cesty- satira

28.1.-literatura- román ve verších- A.S. Puškin: Evžen Oněgin

od 17.ledna do 21.ledna

17.1.- exkurze k soudu( Frýdek Místek)

18.1.-

19.1.- skloňování slov přejatých- vzor IDEA 

20.1.- kontrola portfólií, blok literatury: Pozor na referáty, Jonathan Swift- Guliverovy cesty- satira

21.1.- Vrátíme se k sonetu. Jiří Dědeček- Sonet o pesimismu

od 10.ledna do 14.ledna

10.1.- oprava diktátu, opakování podstatných jmen

11.1.-

12.1.- domácí úkol- str.24-b,c,d1,  opakování podstatných jmen pomnožných, hromadných 

13.1.- opakování skloňování podstatných jmen přejatých

14.1.- Podstatná jména konkrétní a abstraktní

od 3.ledna do 7.ledna

3.1.- opravy slohových prací a olympiád

 

5.1.- začneme sebehodnocením pro výstupní hodnocení, opakování pravopisu, slovní druhy

6.1.- slovní druhy, podstatná jména,

7.1.- podstatná jména- skloňování vzorů

od 13.prosince do 17.prosince

13.12.- interaktivní divadlo na radnici

15.12.- vánoční koncert

16.12.- (blok dvou hodin)  podíváme se poněkud netradičně na osud Boženy Němcové, budeme pracovat na porozumění textu, v druhé hodině si zopakujeme  slovo a význam slov,obohacování slovní zásoby, části slova

17.12.- suplování- úkoly v pracovním sešitě str:10, 12,13

od 6.prosince do 10.prosince

6.12.- pokračování Scio testu, příprava na olympiádu z českého jazyka

7.12.-blok mluvnice

8.12.- ředitelské volno( stávka)

9.12.- zhodnotíme olympiádu v českém jazyce,

10.12.- srovnávací prověrka

 od 29.listopadu do 3. prosince:

29.11. Vybraní žáci dokončí slohové práce. Začneme s blokem mluvnice, vrátíme k SCIO testům a k úkolům na porozumění textu.

1.12.-dokončení slohové práce, přepis na A4

2.12. Vrátíme se k hodnocení projektu Televizní zprávy.

3.12.- začneme s blokem mluvnice, vrátíme k SCIO testům a k úkolům na porozumění textu. 

 od 22.-26.listopadu:

22.11.- Sestavíte koncept slohové práce. Téma: vypravování děje filmu Pianista (nezapomeňte na sestavení osnovy).

24.11.-  Přepis slohové práce na A4. 

25.11.-Příprava slohových prací. Hodnocení projektu Televizní zprávy. Pokračuje projekt Děti čtou dětem, 5.hodinu jdou učit do spec.třídy tito žáci: Kritýna, Michaela, Dalibor  a Marek S.

26.11.- Přepis slohové práce. Žáci 9.B jdou učit do 5.B!!

 od 15.-do 19.listopadu budeme:

15.11.- pokračujeme literaturou a připomeneme si 17.listopad 1989, tedy Den boje studentů za svobodu a demokracii. Podíváme se na to, jak je zpodobněno období komunismu v české literatuře.

17.11.- volno

18.-19.11. Sloh-Příprava slohové práce. Lajtmotivem( hlavním tématem) celého pololetí 9. ročníku je Genocida ve 20.století, přesněji řečeno za 2.SV.

            Zhlédnete film s tímto tématem a následně převyprávíte děj. Příprava projektu Děti čtou dětem( texty, úkoly a aktivity)

 

 

od 8.listopadu do 12. listopadu- v pondělí dotočíme televizní zprávy, v úterý budeme probírat literaturu. Každou hodinu začneme referátem. Seznam referátů najdete v souboru Literatura.

10.11.-2.,3.,4. hodinu proběhnou testy SCIO. Cena testů je 100,- Kč (50,-kč zaplatí škola + 50Kč zaplatíte sami)

11.11.-  Dotočíme poslední skupinu zpráv , pak konečně zazní první referáty! Pak si přečteme a řekneme si něco o osudech hrdinů z knihy Modlitba pro Kateřinu Horowitzovou autora Arnošta Lustiga. Vrátíme se ve vlastní práci k exkurzi do Osvětimi.

  • Seznam referujících:
  • 8.11.- ?
  • 10.11.-?
  • 11.11.-  Ondra Bocek a David Brozda.
  • 12.11.- Tomáš Bulawa                       

 

od 1.11. do 5.11.

budeme točit vaše televizní zprávy.

Ve středu 3.11. navštívíme Osvětim.