9.B
Plány a úkoly- další informace hledejte v podsložce literatura, mluvnice a sloh
Týdenní plán:
Od 6. června do 10. června
6.6.- suplování
7.6.- suplování
8.6.- slovesa
9.6.- pomoc 1. stupni při sportovních závodech
10.6.- slovesa
Od 30.května do 3. června
30.5.- pokračujeme mluvnicí- slovesa, slovesné kategorie, třídy a vzory
31.5.-
1.6.- soustředění v Jasení- samostatná práce
2.6.- soustředění v Jasení- samostatná práce
3.6.- soustředění v Jasení- samostatná práce
Od 23. května do 27. května
23.5.- školní výlet
24.5.- školní výlet
25.5.- Blok mluvnice- slovesa
26.5.- mluvnice- určování sloves do tříd a vzorů
27.5.- mluvnice- přechodníky
Od 16. května do 20.května
16.5.- blok mluvnice- slovesa, určování tříd a zařazování do vzorů
17.5.-
18.5.- suplování, samostatná práce s pracovním sešitem
19.5.- suplování, samostatně s prac. sešitem
20.5.- slovesa- přechodníky
Od 9.května do 13.května
9.5.- číslovky závěrečné opakování
10.5.-
11.5.-test číslovky, slovesa
12.5.- slovesa a jazykový rozbor č.3
13.5.- slovesa
Od 2. května do 6.května
2.5.- blok mluvnice, opakování zájmen a test
3.5.-
4.5.- mluvnice-jazykový rozbor č.2
5.5.- mluvnice- číslovky
6.5.- mluvnice- číslovky
Od 25.dubna do 29.dubna
25.4.- Velikonoce
26.4.-
27.4.-mlunice- pokračujeme zájmeny, konkrétně zájmenem jenž, týž, tentýž
28.4.- mluvnice- suplování-opakování zájmen-pracovní sešit
29.4.- mluvnice- suplování- číslovky- pracovní sešit
Od 18. dubna do 22.dubna
18.4.- mluvnice- přednáška o holocaustu- Wintnovo dítě
19.4.-
20.4.- mluvnice- Scio testy( příjmací testy)
21.4.- velikonoční prázdrniny
22.4.- velikonoční prázdniny
Od 11.dubna do 15.dubna
11.4.- blok mluvnice: úvodní hodina zájmena
12.4.- mluvnice:
13.4.- mluvnice: druhy zájmen
14.4.- mluvnice: mezinárodní homonymie( srovnání Máje v maďarštině), zájmeno ON, ONA,ONO
15.4.- mluvnice: 100 nejstupidnějších slov v češtině, zájmeno jenž
Od 4. dubna do 8.dubna
4.4.- dokoníme hodnocení proslovů
5.4.-
6.4.- blok literatury
7.4.- literatura-
8.4.- literatura-
Od 28.března do 1.dubna
28.3.- blok slohu: Natáčení proslovů na video kameru
29.3.-
30.3.- slohu: Dotočení proslovů, hodnocení
31.3.- sloh: Hodnocení proslovů
1.4.-blok literatury: Biografie a biograrfický román- Stefan Zweig- Magellan
Od 21. března do 25. března
21.3.- pokračujeme v přípravě slohové práce- proslov
22.3.-
23.3.- budete mít suplování- připravíte si proslov
24.3.- příprava slohové práce
25.3.- natáčení na video (všichni)
Od 14.března do 18.března
14.3.- blok slohu, příprava slohové práce Proslov
15.3.-
16.3.- příprava slohové práce Proslov
17.3.- zhlédneme divadelní představení Pomáda v Třinci
18.3.- recenze na divadelní představení Pomáda( srovnání filmu a divadla)
Od 7. března do 11. března
7.3.- Blok slohu- příprava slohové práce -Proslov
8.3.-
9.3.- příprava slohové práce
10.3.- v dvou hodinách se podíváme na film Pomáda, abychom mohli kriticky srovnat divadelní představení s filmovou podobou
11.3.- Příprava slohové práce
Od 28. února do 4. února
28.2.- dokončíme blok mluvnice- stupňování přídavných jmen
1.3.-
2.3.- blok slohu- příprava 2. slohové práce- proslov, obecné charakteristiky proslovu, osnova, ukázky zdařilých prací
3.3.- sloh- příprava slohové práce- proslov, písemná příprava, volba tématu
4.3.- sloh- proslov- dokočení přípravy slohové práce, kontrola správnosti a úplnosti proslovu
Od 21.února do 25. února
21.2.- přídavná jména, procvičování pravopisu -,n,-nn psaní velký písmen v přídavných jménech přivlastňujících
22.2.-
23.2.- přídavná jména, procvičíme si jmenné tvary, velká písmena přídavných jmen
24.2.- stupňování přídavných jmen, porozumění mluvenému textu
25.2.- celkové opakování přídavných jmen
Od 14.února do 18. února
14.2.- blok mluvnice- přídavná jména- zopakujeme si základní charakteristiky přídavných jmen ( jmenné kategorie)
15.2.-
16.2.- prozlišení přídavných jmen tvrdých a měkkých( psaní -i,y)
17.2.- v první hodině tvoření přídavných jmen a psaní dvojhlásek v přídavných jménech, v druhé hodině psaní velkých písmen v příd. jménech
18.2.- malé opakování na přídavá jména
Od 7.února do 11.února
Jarní prázdniny
od 31.ledna do 4.února
31.1.- v 5. hodině budeme rozdávat vysvědčení
1.2.-
2.2.- literatura
3.2.- obě hodiny ještě budeme věnovat literatuře
4.2.- pololetní prázdniny
od 24.ledna do 28.ledna
24.1.- zkoušení žáků, kteří mají nerozhodnou známku, blok literatury
25.1.-
26.1.- literatura- referáty- Jiří Dědeček- Sonet o pesimismu
27.1.- literatura- Jonathan Swift- Guliverovy cesty- satira
28.1.-literatura- román ve verších- A.S. Puškin: Evžen Oněgin
od 17.ledna do 21.ledna
17.1.- exkurze k soudu( Frýdek Místek)
18.1.-
19.1.- skloňování slov přejatých- vzor IDEA
20.1.- kontrola portfólií, blok literatury: Pozor na referáty, Jonathan Swift- Guliverovy cesty- satira
21.1.- Vrátíme se k sonetu. Jiří Dědeček- Sonet o pesimismu
od 10.ledna do 14.ledna
10.1.- oprava diktátu, opakování podstatných jmen
11.1.-
12.1.- domácí úkol- str.24-b,c,d1, opakování podstatných jmen pomnožných, hromadných
13.1.- opakování skloňování podstatných jmen přejatých
14.1.- Podstatná jména konkrétní a abstraktní
od 3.ledna do 7.ledna
3.1.- opravy slohových prací a olympiád
5.1.- začneme sebehodnocením pro výstupní hodnocení, opakování pravopisu, slovní druhy
6.1.- slovní druhy, podstatná jména,
7.1.- podstatná jména- skloňování vzorů
od 13.prosince do 17.prosince
13.12.- interaktivní divadlo na radnici
15.12.- vánoční koncert
16.12.- (blok dvou hodin) podíváme se poněkud netradičně na osud Boženy Němcové, budeme pracovat na porozumění textu, v druhé hodině si zopakujeme slovo a význam slov,obohacování slovní zásoby, části slova
17.12.- suplování- úkoly v pracovním sešitě str:10, 12,13
od 6.prosince do 10.prosince
6.12.- pokračování Scio testu, příprava na olympiádu z českého jazyka
7.12.-blok mluvnice
8.12.- ředitelské volno( stávka)
9.12.- zhodnotíme olympiádu v českém jazyce,
10.12.- srovnávací prověrka
od 29.listopadu do 3. prosince:
29.11. Vybraní žáci dokončí slohové práce. Začneme s blokem mluvnice, vrátíme k SCIO testům a k úkolům na porozumění textu.
1.12.-dokončení slohové práce, přepis na A4
2.12. Vrátíme se k hodnocení projektu Televizní zprávy.
3.12.- začneme s blokem mluvnice, vrátíme k SCIO testům a k úkolům na porozumění textu.
od 22.-26.listopadu:
22.11.- Sestavíte koncept slohové práce. Téma: vypravování děje filmu Pianista (nezapomeňte na sestavení osnovy).
24.11.- Přepis slohové práce na A4.
25.11.-Příprava slohových prací. Hodnocení projektu Televizní zprávy. Pokračuje projekt Děti čtou dětem, 5.hodinu jdou učit do spec.třídy tito žáci: Kritýna, Michaela, Dalibor a Marek S.
26.11.- Přepis slohové práce. Žáci 9.B jdou učit do 5.B!!
od 15.-do 19.listopadu budeme:
15.11.- pokračujeme literaturou a připomeneme si 17.listopad 1989, tedy Den boje studentů za svobodu a demokracii. Podíváme se na to, jak je zpodobněno období komunismu v české literatuře.
17.11.- volno
18.-19.11. Sloh-Příprava slohové práce. Lajtmotivem( hlavním tématem) celého pololetí 9. ročníku je Genocida ve 20.století, přesněji řečeno za 2.SV.
Zhlédnete film s tímto tématem a následně převyprávíte děj. Příprava projektu Děti čtou dětem( texty, úkoly a aktivity)
od 8.listopadu do 12. listopadu- v pondělí dotočíme televizní zprávy, v úterý budeme probírat literaturu. Každou hodinu začneme referátem. Seznam referátů najdete v souboru Literatura.
10.11.-2.,3.,4. hodinu proběhnou testy SCIO. Cena testů je 100,- Kč (50,-kč zaplatí škola + 50Kč zaplatíte sami)
11.11.- Dotočíme poslední skupinu zpráv , pak konečně zazní první referáty! Pak si přečteme a řekneme si něco o osudech hrdinů z knihy Modlitba pro Kateřinu Horowitzovou autora Arnošta Lustiga. Vrátíme se ve vlastní práci k exkurzi do Osvětimi.
- Seznam referujících:
- 8.11.- ?
- 10.11.-?
- 11.11.- Ondra Bocek a David Brozda.
- 12.11.- Tomáš Bulawa
od 1.11. do 5.11.
budeme točit vaše televizní zprávy.
Ve středu 3.11. navštívíme Osvětim.